tirsdag den 25. november 2014

Energi på flaske

Halløj derude :)

Brrr.... det er da ved at blive koldt, lige til varme drikke, strikkede sokker og lune boller. Mmmmmm lune boller med smør. Det må jeg lave inden så længe. Mit behov for kulhydrater er nemlig steget gevaldigt her de sidste par uger, skal jeg sige dig, i takt med at maven med lille-X nærmest eksplodere.

Men... det jeg egenligt vil dele med dig er en lille opskrift på ingefærjuice, som jeg har fået af min søde kollega Hanne. Det er en juice der i den grad varmer kroppen op på en elers kold november morgen. Kan kun anbefale at prøve det.


Opskrift på ingefærjuice


Du skal bruge:
  • 200-250gram ingefær
  • 7dl. vand. 
  • 2 spsk honning
  • Saften fra 3 citroner

Sådan gør du:
  1. Vask ingefær (skræl hvis du har lyst), og skær i mindre stykker. 
  2. Put ingefæren i en gryde med 7dl. vand. Kog en time eller to. 
  3. Lad det køle noget af og rør honning i.
  4. Pres citroner og bland saften i.
  5. Blend det hele og lad det stå natten over.
    - Alt efter smag og behag, si væsken i en fintmasket si og hæld på nyskoldet flaske  (Jeg er ikke så hardcore, så jeg siede stykkerne fra). 
Næste gang vil jeg putte 3spsk. honning i, bare fordi... Jeg elsker honning og kombinationen af syrligt, sødt og stærkt.



Min juice står på køl, og det er ret lækkert at starte dagen med et lille shot af  syrligt og stærkt, der varmer lige tilpas.

Lad mig da lige vide om du kaster dig ud i det :)

God aften til dig, fra mig.

1 kommentar:

  1. Det skal jeg helt sikkert prøve. Ingefær er virkelig godt for meget! Tak for tippet��

    SvarSlet