torsdag den 29. januar 2015

Idag...

... skinner solen, indtil jeg sætter mig i lænestolen ved havedøren, og bygger mig et lille fort med kaffe, strikketøj, tegnesager, og computer. Typisk!

... startede jeg til gravid pilates/yoga. Det er dejligt at være blevet strukket godt igennem, og mærke at jeg rent faktisk stadig har lidt muskler her i uge 27 + et eller andet.

... Er jeg nervøs og rastløs. Ventende.

... gennemgår min søde, danseglade morfar en større hjerteopereation, og jeg sidder og venter på besked om, hvordan det er gået.

... tænker jeg på den firkantede iglo min morfar byggede da vi var børn, på de gange vi fik lov at pynte ham med min mormors kørler, og smykker, og på de gange jeg tullede rundt med ham ude i laden og talte alle gajolcitaerne han havde hamret på hyldekanterne. Jeg tænker på, hvor stor betydning ferierne, og det frirum det var hos dem, har haft for mig og min søster.

... gad jeg godt at det sådan var rigtig forår.

... er jeg ualmindelig træt.

... orker jeg ikke at sætte et billede ind.

... venter jeg mest af alt på svar.

2 kommentarer:

  1. Jeg håber du fik et godt svar ! Jeg kom til at tænke på de minder min store datter har og stadig får ved sine bedsteforældre. Hvordan de fylde rog betyder alverden. Jeg havde ikke selv bedsteforældre længere end til jeg var 10 år. Jeg har savnet at have sådan nogle.

    Og til alt det andet... Sejt at du har muskler i uge 27 + et-eller-andet. jeg frygter mine er ved at være forsvundet her i 22/23-ish (husker det ikke helt).
    Det lyder nu rart der i solstrålen i lænestolen - håber du fik nydt lidt.

    KH Maria
    www.meremaria.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria. Det var heldigvis et godt svar, og det går ligeså stille fremad med min morfar. Det svære ved ventetiden er at jeg forholder mig til alting på samme tid, både liv og død, fortid og nutid.
      Dejligt dine børn får nogle gode oplevelser med deres bedsteforældre, for ja, det er bare nogle særlige stunder, og en særlig relation.

      Mht. muskler, så vil jeg sige, at underviseren nok er god til at vise os hvilke muskler vi også har, men som man ikke normalt tænker over eksisterer :) Mavemusklerne midt på er jo godt og grundigt ved at være sat ud af funktion, men på den positive side, så styrkes lårbasserne af den ekstra vægt.

      Men det bliver godt når det igen bliver muligt at løbe! - Det ved jeg du også glæder dig til :)

      God weekend til dig.

      Slet